Een jong en groeiend bedrijf met slechts zes mensen in dienst. Dat was Wurks toen wij de opdracht kregen hun kantoor in te richten. Het was hun eerste kantoor en het budget was nog beperkt. Toch hadden ze al een heldere visie van hoe het kantoor moest worden: strak en minimalistisch. Het werd iets heel anders.
Een strak en minimalistisch design paste namelijk totaal niet bij dit creatieve bedrijf, hun medewerkers en hun klanten. Het zou niet laten zien hoe onderscheidend ze zijn als werkgever en als specialist in hun vakgebied: verhoogde vloeren. Om te illustreren hoe ze anders zouden kunnen denken, hielden we hen de vraag voor: ‘Wil je degene in de zwarte Mercedes zijn, of die in de roze Cadillac?’ Het zette de eigenaren flink aan het denken.
Een aantal interessante discussies later koos men voor de spreekwoordelijke roze Cadillac. Om de schok niet te groot te maken, droegen we eerst een relatief voorzichtig ontwerp aan. Toen de opdrachtgever daar enthousiast op reageerde, lieten we nog uitdagendere alternatieve mogelijkheden zien. Het resultaat is te gek. De stalenkast in het midden van het kantoor reguleert de hele ruimte. Alles komt erin samen en vloeren spelen hier en zelfs ook op de wanden de vanzelfsprekende hoofdrol.
Was de klant tevreden? Die vraag beantwoordt zichzelf wanneer we vertellen dat we inmiddels ook een tweede opdracht voor deze eigenaren uitgevoerd hebben! Alle remmen zijn nu los. Op de nieuwe verdieping is een klimwand, hangen ringen vanaf het plafond naar beneden en is zelfs van een DJ-booth voorzien. Het inspireert huidige medewerkers, trekt de juiste nieuwe medewerkers aan en zorgt voor een fantastische plek voor lunches en bijeenkomsten.
Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies. Lees meer